poniedziałek, 1 lutego 2016

São Paulo

Z dwudziesto minutowym opóźnieniem ( 1.50 ) lądujemy na lotnisku Guarulhos w São Paulo. Mamy zarezerwowany nocleg na terminalu T2 - Fast Sleep Repouso E Banho. Przejście z T3 na T2 zajmuje jakieś 10 minut. Przed nami całonocny lot, więc 6 godzin snu dobrze nam zrobiło. Opuszczenie lotniska zajmuje nam trochę czasu. Najpierw wracamy na T3, aby pobrać wizę i pieczątkę do paszportu
. Oddajemy bagaż do przechowalni znajdującej się w baraku na wprost wyjścia z T3. Są tam szafki, w jedną umieszczamy nasze plecaki ( koszt 30 ARS ). Wracamy z powrotem na T2 , spod którego odjeżdża autobus nr 257 do stacji metra Tatuape ( 5,55 ARS w jedną stronę ). Jedzie się około 30-40 minut w zależności od korków. W Tatuape przesiadamy się w metro, którym dojeżdżamy do centrum. My dojechaliśmy do stacji Paulista, od której biegnie główna ulica miasta Avenida Paulista ( aby tam dojechać metrem na stacji Republica trzeba zmienić linię z czerwonej na żółtą, robi się to na jednym bilecie - 3,80 ARS ). Samo miasto nie robi jakiegoś wrażenia, może poza wyjątkiem obserwacji go z kawiarni na 42 piętrze. Wstęp kosztuje 30 ARS, ale warto wypić kawę mając całe miasto u swoich stóp. Kawiarnia nazywa się Terraço Italia i mieści się na Avenida Ipiranga 344 na 42 piętrze. Poza tym w mieście przewija się mnóstwo ludzi, ciężko się chodzi w takim tłumie, nie mówiąc już o drodze powrotnej metrem, w którym byliśmy upchani jak ryby w puszce. A do tego wszystkiego ten upał, niektóre termometry w mieście pokazywały 36 stopni w cieniu. Ale miasto zobaczyliśmy i teraz mamy o nim jakieś wyobrażenie. Generalnie zauważamy, że jest trzykrotnie taniej niż na południu Argentyny. Ceny zbliżone do Polski, a nawet może trochę taniej. Przy czym np w Rio de Janeiro jest już drożej. Tym razem bilety w Ushuaii dostaliśmy już do samego Mediolanu, więc przechodzimy kontrolę paszportową i oczekujemy najdłuższego odcinka całej podróży. Lot mamy o 22.20.